FANDOM

Portal Kresu to naturalnie występująca struktura, która pozwala teleportować się do Kresu . Portale te występują tylko w Twierdzach i zbudowane są z 12 bloków Ramy portalu Kresu tworzących kwadratową ramę bez rogów o wymiarach 5x5. Aby aktywować portal, należy w każdy blok ramy włożyć oko kresu.

Portal Kresu można znaleźć w pokoju portalowym w twierdzy. Znajduje się nad stawem lawy, ze schodami prowadzącymi do portalu wraz ze spawnerem rybika cukrowego. Czasami rama portalu ma już aktywne ramy portalu Kresu (zwykle 1-2). Portal można też samemu stworzyć, używając trybu creative.

TeleportowanieEdytuj

Jak gracz wejdzie w aktywny portal do Kresu, otworzy się pasek ładowania. W Netherze można wrócić wtedy, kiedy gracz chce, a w Kresie trzeba najpierw zabić smoka Kresu.

Edytuj

Jak zrobićEdytuj

By zbudować Portal należy postawić 12 bloków Ram Portalu Kresu tworząc kwadratową ramę bez rogów. Potem trzeba do każdej z ram włożyć Oko Kresu by go aktywować. Po zniszczeniu Ramy, Portal się nie zniszczy.

HistoriaEdytuj

1.9-pre 3Edytuj

  • Portale Kresu zostały dodane ale nie miały one żadnego zastosowania
  • Rama Portalu mogła być wtedy zniszczona przez wybuch.

1.9-pre 4Edytuj

  • Portale otrzymałe zastosowanie
  • Rama mogła być zniszczona, tylko za pomocą modów i trybu kreatywnego

12w23aEdytuj

  • Wprowadzono możliwość stawiania ramki portalu kresu w trybie kreatywności, a tym samym możliwość utworzenia portalu w dowolnym miejscu.

CiekawostkiEdytuj

  • Jak wjedzie się wagonikiem w aktywny portal, prze-teleportuje nas dopiero jak z niego wyjdziemy.
  • Zniszczenie ramy aktywowanego portalu nie spowoduje zniknięcia bloków teleportujących nas do kresu.
  • Portal kresu można otrzymać komendą /give <nick > 119.

Zobacz TakżeEdytuj