FANDOM

łuk Edytuj

Łuk(ang.bow) jest bronią dystansową

otrzymywanie Edytuj

łuk można otrzymać poprzez:

  • wytworzenie z patyków i nici
  • szkielety- można otrzymać łuk po śmierci szkieleta
  • łowienie-  Łuk można wyłowić, w charakterze skarbu (gdy zaklęty) i bezużytecznego przedmiotu (gdy nie zaklęty i ma małą ilość punktów wytrzymałości).
  • handel- Osadnik o profesji łuczarza może sprzedać graczowi łuk za 2 - 3 szmaragdów.

zastosowanie Edytuj

łuk można zastosować :

  • do wytwarzania dozownika ( ang.dispenser)
  • jako broń-Aby łuk mógł być użyty, musi być trzymany w ręce, a w ekwipunku gracza muszą znajdować się strzały (wyjątkiem jest tryb kreatywny, gdzie nie ma takiej potrzeby), przy czym nie muszą być na pasku ekwipunku podręcznego. Przytrzymanie prawego przycisku myszy powoduje naciągnięcie łuku a jego puszczenie wystrzeli strzałę. Naciąganie cięciwy powoduje zwiększenie zadawanych przez łuk obrażeń - zadaje wtedy 4.5 serduszek obrażeń, a rzadko nawet 5 serduszek obrażeń.

Łuk jest bardzo efektywny w starciu z wrogimi mobami, które posiadają silny atak, latają lub korzystają z broni dystansowych.

  • przetapianie- Łuk może zostać użyty jako paliwo do pieca. Wystarcza na przetopienie 1.5 przedmiotu.W Pocket Edition łuk pozwala na przetopienie 1 przedmiotu.

Edytuj